Vanliga frågor


Har du frågor om leverans? Osäker på hur du ändrar ditt lösenord? Våra FAQs ger dig snabba svar på de vanligast ställda frågorna. Annars finns vårt kundserviceteam alltid nära till hands.

Betalning

All information om betalning finns på vår betalningssida.

Kan jag betala med PayPal?

Ja! Efter att du lagt varorna du vill ha i din korg är det bara att klicka på “Betala med Paypal” längst ner på sidan.

Kan jag betala med American Express?
Tyvärr kan vi inte acceptera American Express.

Leverans

Du kan hitta all information om fraktpriser och leveranstider här.

Hur skickar jag tillbaka någonting till er?
Du kan lätt returnera någonting till Omlet. Spara originalförpackningen och kontakta oss så ordnar vi så att någon kommer och hämtar upp dina produkter. Läs mer här.

Är er 30 dagars öppet köp verkligen “utan något krångel”??
Om du har ett specifikt problem med någon av våra produkter vill vi göra så gott vi kan för att lösa det. Men om du vill skicka tillbaka en oanvänd produkt de första 30 dagarna är det inga problem. Inga lageravgifter. Inga returavgifter. Inga problem.

När får jag mina produkter?
Vi försöker skicka dem till dig så fort som möjligt. Leveranstiden är vanligtvis inte längre än en vecka. Alla större produkter skeppas från vårt lager på onsdagar och fredagar, och bör levereras till dig tre till fem dagar senare. Kontakta gärna vår kundservice för att få mer information om specifika leveranstider.

Vilka länder levererar ni till?
Vi fraktar i nuläget till: Australien, Belgien, Bulgarien, Danmark, Estland, Finland, Grekland, Irland, Italien, Luxemburg, Nya Zeeland, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern, USA och Österrike. Läs mer om internationella leveranser här.

Stämmer informationen om vad ni har i lager?
Informationen som visas på vår hemsida uppdateras 24 timmar om dygnet och bör alltid matcha vad som faktiskt finns i lager. Med det sagt så kan det bli fel, så om produkten du vill ha är låg i lager är det alltid bäst att beställa så fort som möjligt för att slippa bli besviken.

Säkerhet

Du kan läsa allt om säkerhet på vår betalning- och säkerhetssida.

Är er hemsida säker?
Ja. Vår hemsida har byggts för att ge bästa möjliga säkerhet. Du är skyddad med 256-bitskryptering. Vi lagrar inga kreditkortsuppgifter på våra servrar - så det finns ingenting för hackers att stjäla. Vår sida uppdateras kontinuerligt och säkerhetstestas varje kväll.

Om ni inte lagrar kreditkortsuppgifter, vad menas då med “Kom ihåg mina kortuppgifter”?
Om du väljer “Kom ihåg mina kortuppgifter” ber vi din bank om en speciell kod som vi kan använda vid ditt nästa köp. Koden fungerar bara för transaktioner mellan dig och Omlet och kan inte användas av någon annan, vilket gör att vi kan lagra koden på våra servrar.

Kommunikation

Varför har jag inte fått ett bekräftelsemejl?
Om du inte fått ett bekräftelsemejl inom ungefär 30 minuter, kolla din skräppost. Vissa e-postleverantörer är striktare än andra och kan automatiskt radera dina mejl som om de vore spam, så det kan vara värt att lägga till 'info@omlet.se’ som en säker address.

Om jag måste vänta en vecka eller mer för leverans av mina höns, när kommer pengarna dras från mitt konto?
Vi tar betalt arbetsdagen innan din beställning skickas till dig.

Återförsäljare

Återförsäljare
Vi är alltid intresserade av att jobba med återförsäljare. Om du vill veta mer om att säja Omletprodukter, skicka ett mejl till hej@omlet.se.